Конкурс на кращу студентську роботу з

"Профілактики стоматологічних захворювань у дітей"-2012

Стадник У.О., Єзерська О.В.


Санітарно-освітня робота – одна із основних ланок будь-якого профілактичного заходу, а згідно визначення ВОЗ санітарна освіта - базовий метод профілактики.

Підвищення рівня мотивації до збереження індивідуального здоров’я у дітей дошкільного та шкільного віку, проведення “Уроків стоматологічного здоров’я” для дітей, педагогів та батьків, санація порожнини рота, виявлення зубощелепової патології - є одними із основних завдань дитячого стоматолога. Низький рівень навичок з гігієни порожнини рота у дітей є наслідком того, що нажаль, батьки, медичні працівники, педагоги дитячих дошкільних та шкільних закладів не прищеплюють гігієнічні навички та вміння дітям. Також, лікарі пов’язують низький рівень гігієни порожнини рота із зниженням загального рівня санітарної культури населення, а також відсутністю в сім’ях мотивації до збереження здоров’я.

На наш погляд необхідність впровадження в організованих дитячих колективах санітарно-освітньої роботи є завданням очевидним та негайним.

З огляду на це, апробована на кафедрі стоматології дитячого віку ЛНМУ імені Данила Галицького та вже 9 років діюча інноваційна форма навчання з питань профілактики стоматологічних захворювань у дітей у вигляді конкурсу на кращу студентську роботу з "Профілактики стоматологічних захворювань у дітей" (2003 р.) у процесі підготовки молодих спеціалістів є достатньо актуальною та ефективною. Така форма активізує розумову діяльність студентів, розвиває їх творчі здібності, формує вміння знаходити нестандартні шляхи рішення медичних питань, розвиває комунікативні та психологічні можливості, вчить взаємодії і співпраці в колективі.

За традицією фінал конкурсу проводиться напередодні новорічних свят, оскільки кращі роботи знаходять своє практичне втілення в "Уроках здоров'я", які проводяться студентами в дитячих дошкільних закладах та школах на громадських засадах згідно з програмою кафедри "Дітям Львівщини – стоматологічне здоров’я".

19 листопада 2012 року у лекційному залі Стоматологічного центру ЛНМУ імені Данила Галицького відбулось нагородження переможців конкурсу. Професор кафедри Ніна Смоляр, декан стоматологічного факультету ЛНМУ імені Данила Галицького професор Зеновій Огоновський та декан по роботі з іноземними студентами доцент Євген Варивода урочисто відкрили фінал та привітали учасників.

Традиційно конкурс щорічно проводиться за підтримки наших меценатів. Генеральним партнером конкурсу є компанія "blend-a-med Oral-B" (науковий співробітник Кобахідзе Маргарита). Нас підтримали: Асоціація дитячої та профілактичної стоматологіі України (голова Львівського осередку – доцент Галина Солонько), серед меценатів – видавництво "Гал Дент" (директор – Тарас Кацюба, завідувач редакції – Олександра Яремко), "Клініка естетичної стоматології МД" (генеральний директор – професор Мирослава Дрогомирецька, м. Київ), компанія "INSPE" (генеральний директор – Олег Мацех), компанія "NDT" (генеральний директор – Юрій Гринечко), компанія "ОРТО-СИСТЕМ" (директор – Андріан Дрогомирецький), освітньо-інформаційний центр "MAXIMUS" та кмпанія "Miradent" (керівник – Мар’яна Яворська), а також стоматологічні центри – "Перфект-Дент" (головний лікар та генеральний директор – професор Мирослава Дрогомирецька), Дитячий стоматологічний центр "Клініка Заблоцького" (директор – Олена Заблоцька), "Центр стоматологічної імплантації та протезування "ММ" (головний лікар та генеральний директор – доцент Мирон Угрин, виконавчий директор – Ірина Костилєва).

Серед всіх робіт, що є обов’язковими в плані виконання самостійної роботи студентів ІІІ курсу з профілактики стоматологічних захворювань у дітей, жюрі конкурсу у складі доцентів Безвушко Е.В., Стадник У.О. Солонько Г.М., Пришко З.Р., Чухрай Н.Л., Дубецької І.С. та координатор конткурсу Єзерська О.В. відібрали 60 кращих, з яких 19 увійшли в фінал. Важливо відзначити, що самостійність виконання, змістовність та оформлення бесід та стендів відповідають найвищому рівню студента вищої школи, а роботи студентів-іноземців кожного року вражають оригінальністю викладу та подання.

У розділі профілактики стоматологічних захворювань у дітей, тематикою бесід у якому була індивідуальна гігієна порожнини рота, важливість харчування у розвитку стоматологічної патології, антенатальна профілактика карієсу зубів тощо, адаптовані відповіно віковій аудиторії, відзнаки конкурсу отримали студенти Оксана Мельничук (8 гр), Богдан Солонько (6 гр), Христина Рижук (1 гр), Арета Сосновська (1 ін.гр), Надія Патерега (8 гр). Диплом ІІІ ступеня отримали студенти: Катерина Креховецька (1гр.), Христина Стадник (10гр.), Мілена Плуцінчек (1ін.гр.); диплом ІІ ступеня – Ярина Низ (10гр.), Ярина Гавришкевич (1гр.), диплом І ступеня – Назар Штибель (1гр.).

Бесіди з профілактики зубо-щелепових аномалій (ЗЩА) охоплювали наступну тематику: шкідливі звички у розвитку ЗЩА, міогімнастика у профілактиці та лікуванні ЗЩА, особливості догляду за порожниною рота при лікуванні ЗЩА та інші. Відзнаку конкурсу за стендову роботу отримали студенти 4 групи, за бесіди: Ірина Кузьмін (10 гр), Манфред Бєлоцерковскі (2 ін.гр), Роман Вихопень (11 гр). Дипломом ІІІ ступеня розділили студентка Ізабелла Цюрко (2 ін.гр.) та Зоряна Голояд (1гр), ІІ місце розділили студенти Назарій Блищук (2гр.) та Наталя Гайдук (1гр.). Диплом І ступні отримав студент 8 групи Мирон Шляхта.

Серед студентів англомовної форми навчання відзнаку конкурсу отримали студенти Mateusz Dzekan та Marcin Molenda, дипломом ІІІ степня нагороджені студенти: Radoslaw Halikowski та Ewelina Dziura. Диплом ІІ ступеня отримали студенти Andrzej Stoyanowski та Pawel Sikorski, та дипломом І ступеня нагороджений студент Sergiusz Poluchtowicz.

Важливо зауважити, що цього року роботи іноземних студентів англомовного відділення були особливо цікавими у формі подання та методиці викладу основних положень теми, а це важливо, оскільки свої знання та вміння, отримані за час навчання у нашому ВУЗі, студенти зможуть застосувати у своїй майбутній лікарській практиці.

Таким чином, пошук найефективніших шляхів до повноцінного розвитку дитини, які тісно переплітаються з інтересами медичних працівників, педагогів, педіатрів, батьків передбачає будь-які методи досягнення цієї мети. Тому, кращі стоматологічні проекти що розпрацьовані для організованих дитячих колективів ефективно впроваджують “Уроки здоров’я” згідно програм “Дітям Львівщини - стоматологічне здоров’я” мають велике значення для впровадження системи гігієнічного навчання та виховання дітей різного віку та їх батьків з питань методів догляду за порожниною рота та вироблення якісної та стійкої мотивації дітей до збереження власного стоматологічного здоров’я.

Ми вважаємо, що така форма навчання беззаперечно допоможе студентові у розвитку творчого мислення, формує вміння знаходити нові шляхи реалізації медичних проблем, а також розвиває комунікативні здібності і вчить взаємодії та співпраці в колективі. І тоді ми можемо розраховувати на довготривалий успіх у досягненні мети, адже іншого шляху у нас немає!


P.S. У 2013 році запрошуємо до у часті у 10 ювілейному конкурсі з "Профілактики стоматологічних захворювань у дітей", студентів стоматологічного факультету ВУЗ ів. (умови дивись на сайта кафедри)



[На головну]